הלחמת רכיבי  5 RoHS   בתהליך 6 RoHS :
הנ"ל אפשרי בהיבט של המעגל המודפס מאחר ומעגל מודפס ניתן לרכוש עם חומר מבודד בעל שרידות בטמפרטורה מסוג 180  TG  ללא קשר לתהליך  ההלחמה.
* חומרים עם TG   גבוה ( שריד בטמפרטורות גבוהות) קיימים בשוק כבר למעלה מ- 20 שנים .
ציפוי מעגל מודפס  מסוג בדיל או כסף או זהב קיים בשוק למעלה מ- 30 שנה ואיננו רלוונטי לגבי תהליך מסוג 5 או 6.
הבעייתיות הנה ביכולת  רכיבים  לעמוד בטמפרטורה גבוהה  ובעקר ברכיבי BGA שחלקם הגדול מוגבל לתחום מקסימלי של 220-225  מעלות  .

הלחמת רכיבי 6 RoHS   בתהליך 5 RoHS  – הנ"ל  פתיר בהסתייגויות הבאות :
רכיבים עם "רגליים" או רכיבי פיסה  (מותנה בתאימות ציפוי לתהליך הלחמה בבדיל עופרת  מאחר וציפויים ללא עופרת כגון כסף , בדיל נקי ואחרים היו קיימים בחלק גדול מהרכיבים בשוק גם בעבר הקרוב והרחוק ) לא קיימת כל בעיה, להוציא מקרה של ביסמוט בריכוז של מעל % 4.5  בתוך חומר הציפוי.
רכיבי BGA מסוג RoHS 5 – לא קיימת כל בעיה  הלחמה של  רכיבי BGA  עם כדוריות בדיל עופרת  תהליך רגיל  (ראה Fig1  -גרף המצביע על חוזק הלחמה לנ"ל)

לעומת זאת ברכיבי BGA מסוג RoHS 6  – קיימת בעיה שניתנת  לפתרון  – הלחמת BGA  מבוססת על קריסת כדור ו"תרומה" מחומר הכדור לחומר הלחם, הלחמת BGA עם כדוריות   בדיל /כסף או בדיל /כסף /נחושת בטמפרטורה של 220 מעלות לא תגרום לקריסת הכדור ולכן הנ"ל לא ישתתף בהלחמה , ולא "יתרום"  מהכדור  לחומר הלחם. כדי לענות על הבעיה קיימים שלשה פתרונות:

הגדלת גודל פד במטרה להגדיל את כמות משחת ההלחמה ובכך לפצות על החוסר בחומר לחם אפשרית אך לא רצויי מאחר ויתכן שבעתיד המעגל יולחם בתהליך RoHS דהיינו עם חומר לחם מסוג SAC .
הנ"ל מבוצע שנים רבות בהלחמת רכיבי BGA קרמיים בהם חומר הכדוריות  הנו 90/10  או 95/5 – שני החומרים ניתכים בטמפרטורה של יותר מ- 280 מעלות .

הגדלת פתח במסיכת ההדפסה או עבודה עם פתח ריבועי – לשם המחשה ברכיב  BGA עם פד בקוטר 14 מיל שטח  פתח משחת ההדפסה הנו שטח העגול  ששווה ל- 154 מיל מרובע  לעומת זאת מעבר לפתח ריבועי בממדים של 14X14 מיל מגדיל את שטח ההדפסה ל- 196 מיל מרובע  דהיינו גידול של % 27  בנפח משחת ההלחמה ( עובי מסיכה קבוע)  מאחר והמרכיב מקטין את פתח המסכה ב- 1 מיל לצורך רגיסטרציה ,הפתח הנוצר הנו עגול בקוטר 13 מיל ושטח ההדפסה המתקבל הנו 133 מיל מרובע כך שהגידול הנו  % 47 = 196/133. יישום פתח ריבועי 15 מיל יגדיל את השטח ל- 225 מיל מרובע או גידול של כ- % 69 מנפח המשחה (עובי מסיכה קבוע).

הגדלת עובי מסיכה מ- 5 ל- 6 מיל  פד  במטרה להגדיל את כמות משחת ההלחמה ובכך לפצות על החוסר גם היא אפשרית מותנה בשאר הרכיבים לחלופין ניתן לבצע הגדלת עובי מקומית ) – מעבר מ- 5 ל- 6 מיל יגדיל את כמות המשחה בעוד כ- % 17 בנוסף מומלץ  להגדיל את את טמפרטורת השיא בשלב ההלחמה מ- 220 מעלות ל- 225  מעלות מאחר וחומר מסוג SAC מתחיל לעבור  התכה ב- 221 מעלות , הנ"ל יגרום להתחלת התכה ושילוב עם חומר הלחם מסוג בדיל עופרת.

*מצורף גרף – Fig1  – חוזק הלחמה בתצורות שונות –  נסוי של חברת FREESCALE
**מצורפים צילומי חתכים  של הלחמות כדוריות SAC  באמצעות בדיל עופרת – Fig2   באמצעות מסכה עם פתח ריבועי  14X14 מיל.

post

Fig1

post

Fig2

מפת הגעה

צור קשר

אודותינו
פתרונות טכנולוגיה -  פותחת בפניכם עולם חדש של תכנון ייעוץ ועיצוב לפיתוח מוצרים ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים!
מה אנחנו מציעים? את הותק והניסיון העשיר שלנו שהפכו אותנו למקצועיים ביותר בתחום. אנו מציעים חדשנות, יצירתיות וידע מקצועי נרחב!  
את הצוות המקצועי שלנו מוביל נחום נתן, מייסד ומנכ"ל החברה, בעל ניסיון של כ-40 שנה בעולם הפיתוח ההנדסי ולצדו צוות מקצועי ומיומן ביותר.

2016 Technology Solutions, All Rights Reserved

Pin It on Pinterest

נגישות